Universal Business Language (UBL)

Het is feitelijk niets meer dan een serie afspraken over een digitale gegevensstructuur in een bepaald standaardformaat

Momenteel wordt nog het overgrote deel van de facturenstroom in Nederland per papierenpost afgewikkeld. De factuur wordt geprint, in een envelop gedaan en verzonden via de post. Vervolgens zal de ontvanger de post moeten openen en de gegevens overtypen in zijn systeem. Tevens komt in het MKB nogal eens voor dat de gegevens ook nog handmatig worden verwerkt in een internetbankierprogramma.

De groei naar digitale facturen neemt aanzienlijk toe. Dat wil zeggen dat veel bedrijven inmiddels een pdf document per e-mail verzenden. Vele ontvangers printen de factuur alsnog uit en wordt verder verwerkt zoals hiervoor beschreven.

Al met al een grote hoeveelheid en tijdrovend werk, wat aanzienlijk kan worden teruggebracht door de overgang naar UBL.

 

Voordelen van go2UBL

Ten opzichte van andere initiatieven
https://www.go2ubl.nl/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/arrows_move.svg
Onafhankelijk

Geen overkoepelende organisatie. Geen verplichtingen of aanpassingen van werkwijzen. En nog mooier is het feit dat go2UBL volledig onafhankelijk is.

https://www.go2ubl.nl/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/software_layers2.svg
Geen diversiteit

Daarnaast kanaliseert go2UBL uw inkoopdocumenten en creëert een logisch digitaal dossier. Geen diversiteit aan locaties waar uw fakturen of PDF documenten staan.

https://www.go2ubl.nl/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/basic_clockwise.svg
Geen implementatiekosten

Een ander groot verschil ten opzichte van andere partijen is dat er geen implementatiekosten zijn en de implementatietijd slechts enkele minuten is.

https://www.go2ubl.nl/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/arrows_circle_check.svg
100% volledig

Een inkoopdocument verlaat ons platform pas als deze 100% volledig is herkent. Hierdoor bent u ervan verzekert dat een volledig boekingsvoorstel wordt getoond in uw boekhoudpakket.

Accountants- en administratiekantoor

Importeert/accordeert

Het accountants- of administratiekantoor importeert en/of accordeert de aangeleverde mutatie (PDF + UBL) in een willekeurig financieel pakket.

go2UBL

Genereert UBL-Code

go2UBL ‘vertaalt’ de factuurgegevens naar één UBL-code

Levert PDF + UBL af

go2UBL levert deze UBL-code en het inkoopdocument (PDF) binnen 24 uur af op een gewenste locatie

De ondernemer

Mailt inkoopdocument

De ondernemer mailt het inkoopdocument door naar (KvK nummer)@go2UBL.nl

De ondernemer

Mailt inkoopdocument

De ondernemer mailt het inkoopdocument door naar (KvK nummer)@go2UBL.nl

go2UBL

Genereert UBL-Code

go2UBL ‘vertaalt’ de factuurgegevens naar één UBL-code

Levert PDF + UBL af

go2UBL levert deze UBL-code en het inkoopdocument (PDF) binnen 24 uur af op een gewenste locatie

Accountants- en administratiekantoor

Importeert/accordeert

Het accountants- of administratiekantoor importeert en/of accordeert de aangeleverde mutatie (PDF + UBL) in een willekeurig financieel pakket.

Uw leverancier

Mailt inkoopdocument

De ondernemer mailt het inkoopdocument door naar (KvK nummer)@go2UBL.nl

go2UBL

Genereert UBL-Code

go2UBL ‘vertaalt’ de factuurgegevens naar één UBL-code

Levert PDF + UBL af

go2UBL levert deze UBL-code en het inkoopdocument (PDF) binnen 24 uur af op een gewenste locatie

De grootverbruiker

Importeert/accordeert

Het accountants- of administratiekantoor importeert en/of accordeert de aangeleverde mutatie (PDF + UBL) in een willekeurig financieel pakket.

Kosten

De kosten voor het aanleveren van een UBL-bestand inclusief het PDF-document bedragen € 0,35 per mutatie, indien go2UBL het bestand bij u aflevert.

Indien u een bestaande UBL bij ons aanbiedt zal go2UBL het bestand valideren.

Naast de standaard aanvraagprocedure, die overigens gratis is, kunnen onze implementatiespecialisten eventuele andere behoeften met u bespreken en op maatwerkbasis voor u verzorgen.

Portaal

Als accountant beheert u uw klanten en kan namens hen cliënten toevoegen of verwijderen. U kunt verschillende e-mailadressen beheren (bijvoorbeeld bij verschillende bedrijven binnen één klant), volgen hoeveel mutaties er worden verwerkt en welke mutaties worden afgekeurd met daarbij de specifieke reden.